خروج اولین محموله از گمرك غرب تهران در بستر سامانه جدید گمرك هوشمند/ تشریفات گمركی اولین محموله از طریق سامانه جدید گمرك هوشمند انجام شد

به گزارش شادا، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، سیروس قهرمانی مدیرکل گمرک غرب تهران، با اعلام این خبر گفت: فرایند استقرار و جایگزینی سامانه جدید گمرک هوشمند با سامانه قدیم گمرکی که هفته پیش در مراسمی در گمرک غرب تهران آغاز شده بود، امشب وارد فاز جدیدی شد و برای اولین بار به صورت عملیاتی تشریفات مربوط به یک محموله وارداتی که در سامانه جدید گمرک هوشمند اظهار شده بود به اتمام رسید و از این گمرک ترخیص شد.

قهرمانی افزود: فاز نخست سامانه جدید گمرک هوشمند، در رویه واردات در گمرک غرب تهران به بهره‌برداری رسید و پس از آن در سایر گمرکات کشور عملیاتی می‌شود.

گفتنی است، بزرگترین مزیت سامانه جدید گمرک هوشمند، متمرکز بودن سامانه‌ها، اتصال برخط با سامانه جامع تجارت، امکان گزارشگیری برخط مدیریتی و نظارت هوشمند بر تجارت فرامرزی است.

کد مطلب 266056