رعایت حقوق بیمه‌گذاران، اولویت نخست صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی در سفر استانی به مازندران با تأکید بر لزوم کاهش مطالبات و تسریع در پرداخت خسارت‌ها گفت: تناسب میان حق بیمه و سطح خدمات، عامل اصلی اعتماد عمومی به صنعت بیمه و تقویت منابع مالی شرکت‌هاست.

به گزارش شادا، پرویز خوش‌کلام خسروشاهی در نخستین ایستگاه سفر استانی در شهر ساری از شعب شرکت‌های بیمه حکمت،  ملت، تعاون، ما، کوثر،  تجارت نو و  دی بازدید کرد و در ملاقات با مدیران و کارکنان، ضمن قدردانی از زحمات آنان، اظهار داشت: موضوع کاهش سهم مطالبات در ترازنامه صنعت بیمه از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند در تقویت منابع مالی و ایفای تعهدات از سوی صنعت بیمه، اثر چشمگیری داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی بر ضرورت خدمات رسانی مناسب به مشتریان صنعت بیمه تأکید کرد و افزود: شبکه‌های متعارف و برخط صنعت بیمه بایستی با بهره‌گیری از روش‌های نوین و قانونی برای جذب پرتفوی بیشتر در عین رعایت موازبن مدیریت ریسک تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: تناسب حق بیمه و ارائه خدمات بیمه‌ای یک اصل است که در نهایت رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی یک بار دیگر بر لزوم کاهش مطالبات شرکت‌های بیمه تأکید کرد و گفت: طولانی‌شدن روند پرداخت خسارت معمولاً با میزان نقدینگی شرکت‌های بیمه، ارتباط معناداری دارد و به همین دلیل باید راهکارهایی برای وصول مطالبات از اعم از شبکه فروش و بیمه‌گذاران، اتخاذ شود.

بر اساس این گزارش، مدیران شرکت‌های بیمه در استان مازندران با قدردانی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیأت همراه در استان در خصوص موضوعاتی نظیر: ترکیب پرتفوی بیمه در استان، آرایش فضای بیمه‌گری، چالشهای رقابت شبکه متعارف فروش با استارت‌آپ‌ها، شیوه‌های مشتری‌مداری، تعامل با شرکت‌های ارزیاب خسارت، سرعت در پرداخت خسارت، مدیریت ریسک‌های استان، سامانه نسخ الکترونیک، مقابله با تقلبات و تسهیل شرایط اعطای نمایندگی، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

شایان ذکر است در این سفر خانسری، حیدری و گودرزی مدیران کل "نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای"، "حوزه ریاست کل" و "روابط عمومی و امور بین‌الملل" رئیس کل را همراهی می‌کنند.

کد مطلب 731957

برچسب‌ها